Scurta- scurta istorie despre "sapunarit"



       Eheeei, dragele mele... care inca sunteti pe "baricade" si n-ati uitat de mine , vreau sa va spun ca mi-e dor de blogareala si de voi :) . Regretul meu cel mare este ca n-am reusit macar "Claca" sa o organizez, dar sper din toata inima ca anul acesta sa continui frumoasa traditie , iar voi sa-mi fiti alaturi !

      M-am tot gandit si razgandit, asa am ajuns la ideea de a "deschide" o noua fila si anume "SAPUNURI" despre care vom vorbi din cand in cand, daca va face placere evident.
Pe vremea cand eu am inceput sa caut informatie , nici nu stiam si nu aveam idee ca de fapt , sapunaritul este una din cele mai vechi industrii din lume , printre altele :))) ! Se spune ca cele mai vechi dovezi ar data din 2200 i.Hr. in Mesopotamia , unde s-a gasit o tableta cu o reteta de sapun, iar formula era realizata cu ulei casia, lesie de frasin - lemn de esenta tare si apa. Despre babilonieni s-ar fi gasit inregistrari cum ca isi frecau corpul cu sapun realizat din grasimi animale, apa si cenusa, iar egiptenii amestecau uleiurile animale si vegetale cu lesie pentru a face sapun.
     Oricum ar fi, totul a evoluat de atunci si uite asa am ajuns si noi in Romanica sa aflam ca se poate prepara sapun si in bucatarioarele noastre, desi pe vremuri bunicile mai pricepute il preparau ce-i drept ca si detergent , acel sapun de casa pe care multi il foloseau si pe post de sampon.

 La noi abia de cativa ani a inceput sa creasca aceasta "industrie" , pe cand in alte tari civilizate deja sunt "experti" si putem lua lectii fara doar si poate. Insa un lucru este cert, toata lumea s-a inspirat si se inspira de pe site-ri straine, dupa care se lauda ca "au pus coada la cireasa" . E greu sa mai fi original, sapun cu musetel, galbenele si alte cele se fac din cele mai vechi timpuri, asa ca mi-e greu sa cred ca eu sau altcineva a fost prima :D . Desi am incercat mereu sa vin cu ceva ce n-am vazut la altcineva, probabil ca nu-mi iese mereu, insa sper ca de calitatea sapunului preparat de mine nu se indoieste nimeni :) .

     Asadar, in prezent putem sa calculam cu exactitate cantitatile necesare prepararii unui sapun de calitate, putem sa adaugam un surplus de uleiuri sau grasimi numai bune pentru hidratarea pielii , in concluzie putem avea propriul nostru sapun, plin de glicerina rezultata in urma saponificarii, un sapun ce nu agreseaza si nu usuca pielea.
 
                                     Va imbratisez cu drag si va astept in continuare !

Comentarii

  1. Bine ai revenit, draga mea!
    Eu cred ca aceasta indeletnicire a fabricarii de sapun in casa a fost de cand e lumea lume pe meleagurile astea, fara intrerupere, doar ca in ultima vreme a fost foarte mediatizata. E drept ca bunicile noastre foloseau soda caustica atunci cand faceau sapunul, dar erau femei in sat care faceau si natural, daor ca din dorinta de a curata mai eficient (ca vorba ta, il foloseau si ca detergent) atunci preferau varianta mai chimica, sa spun asa.
    Oricum , felicitari pentru tot ce faci tu! Noi mai avem un sapunel mic-mic de la tine. L-am pastrat ca nu ne induram de frumusetea lui.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Loredana, bine te ragasesc :) !
      Adevarat, insa la noi a evoluat mai greu decat in alte parti ale globului, asa ca multe altele :))) !
      Multumesc tare mult si pune mana pe sapunel sa-l folosesti, ca nu le fac de "bibelou " :)) ! Pup fetele frumoase si le imbratisez !

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Comentariul sa fie precum sufletul !